6 februari

Publicerad 2016-02-06 16:38:39 i Min vardag,

I torsdags innan jag åkte upp hann jag och Anton med en lunch och fika på finess innan jag runt fem tiden satt mig i bilen och styrde upp mot fjällen igen. Stannade hos farmor och farfar i Funäsdalen där de vart köttbullemacka till kvällsfika och sen var de kväller tidigt. På fredag började jag klockan 8 och dagen flöt på otroligt bra. Kvällen spenderade jag hos farmor och farfar där de bjöds på födelsedagsmiddag då farmor fyllde år. Fläskfilégryta med potatis och kladdkakemuffins med blåbär och grädde vart de! Sen åkte jag hem till bruksvallarna och somnade nästan på en gång. Imorse ringde klockan 5:15 och då var jag trött kan jag lova. Men jag och Louice var snabb med allt och var klar till 7 och då vart de frukost innan vi öppnade. Idag har varit en jobbigt dag då jag vaknade med ond hals och sen vart de även en ond kropp, så vid halv tre var jag ganska nöjd och då följde jag med farmor och farfar bort till Tänndalen för att hälsa på Niklas och Anna-Karin. Hör bjöds de på kanelsockerkaka och nu snart ska vi åka hemåt igen. Ikväll bjuder farmor på ost och skinkpaj sen åker jag till Louice där vi ska ha mellomys, äta godis och bara ta de lugnt för att ladda om för annu en tidig morgon imorn. Ha en bra lördagskväll! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela