1 februari

Publicerad 2016-02-01 13:02:41 i Min vardag,

Lördagen flöt på värdigt bra på jobbet och vi slutade runt halv tre och då satt jag mig i bilen och åkte hemåt Ljusdal igen! Lyssnade på podcast hela vägen och ett stopp i hede för en kanelbulle så de gick väldigt bra, var hemma vid halv sju och då var Ola och Erika nere hos oss och maten stod klar. Vart helstekt älgfilé med potatisbakelse och kantarellsås, så jäkla gott! Till efterrätt hade Erika gjort en hjortronparfait med mandelbiskvier vilket också var super gott verkligen. Somnade tidigt och sov ändå till 9 på söndagen, så välbehövligt! Dock så är de sjukstuga här hemma. Hannes har haft en hemsk influensa som inte vill ge sig och nu är även pappa dåligt, och Anton med. Så nu är de förmodligen min tur snart...
Gårdagen började iallafall med en god söndagsfrukost innan jag och isa var ut på långprommis med farmor och farfar. När vi kom hem igen hann vi inte mer än in och byta om så tog jag pappa och isa skotern ut på växnan till vindskyddet där vi grillade kolbullar med Ola och Erika, väldigt mysigt! 
När jag kom hem vart de städning och gjorde vårfint på rummet. Kvällen bestod av en varm dusch, mammas goda pasta med tomatsås, bacon och mozzarella till middag och marängswiss i soffan med pappa framför the martain som jag förövrigt bara såg någon minut på då jag somnade. 
Imorse vart de frukost framför Nyhetsmorgon innan jag och mamma var ute och gick med hundarna en sväng, följt av stuvade makaroner med köttbullar till lunch framför en film med pappsen. Nu ska jag ta mig i kragen och byta om för halv två ska jag och Ida åka och träna. Kanske inte valde rätt dag då jag känner mig lite krasslig med de blir en lugnt och kort pass! puss

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-03 19:17:23

Åh vart kommer den fina mattan ifrån? :)

Svar: den är faktiskt ifrån dollar! :)
Towe Lystedt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela