26 december

Publicerad 2015-12-26 20:47:00 i Min vardag, Ramundberget 15/16,

Min julafton började tidigt! Klockan 6 befann jag mig på jobbet för att servera frukost, var klar vid halv 11 och då åkte jag tillbaka till funäs. Dagen bestod av en promenad, tomtegröt och skinkmacka till lunch, kollade på en massa bra som var på tvn och sen vart de en dusch innan vi åt julmat och kollade på Kalle anka. Resten av kvällen öppnade vi julklappar, åt saffranskladdkaka med grädde och hallon, kollade på tomten är far till alla barn innan vi somnade väldigt tidigt hela högen, en så otroligt mysig julafton uppe i fjällvärlden och jag fick sååå mycket fina julklappar. Ljusrosa sängkläder i satin, en ny väska, underställ, marocconoil och hårinpackning, kläder, inredningssaker, lundhagsbyxor för att nämna några!
Igår på juldagen var jag ledig. Så då låg vi och drog oss i sängen innan de vart en lång och god frukost. Sen bar de av till Tänndalen till Niklas och Anna-Karins stuga där vi grillade korv och åt farmors goda saffranskaka och saffransskorpor till fika. Väl hemma tog vi de bara jätte lugnt resten av dagen innan vi åt lasagne till middag och även ris ala malta med saftsås till efterrätt. Kollade på sällskapsresan innan de vart bums i säng då jag började 5:30 imorse. De var även första dagen jag och Louice öppnade och fixade allt själva. Men allt rullade på bra och vi var klara kvart över 7 och då hann vi äta frukost i lugnt och ro innan vi öppnade halv 8.
Slutade halv 11 vilket var kanon så jag kunde spendera sista dagen med familjen då dom åker hem imorn. Så idag så har vi varit nere i byn en sväng, promenad i snöstormen med isa, ätit lite julmat som blev över till lunch och även idag la jag mig och vilade i över en timme, men de var välbehövligt! Ikväll har vi tagit en dusch, bastat och sen for mjukiskläderna på innan de vart natchos till middag. Imorn börjar jag 7:30 så de blir lite sovmorgon. Hoppas ni har haft en underbar jul för de har jag haft! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela