13 december

Publicerad 2015-12-13 22:26:32 i Min vardag,

Har haft en så otroligt bra och mysig helg i Funäsdalen med familjen!
Igår var vi på julmarknad i bruksvallarna innan vi åkte hem igen för lite lunch. Köttbullemackor med rödbetssallad vart de, så gott! Sen åkte vi ner på byn en sväng innan vi åkte tillbaka och bara vilade resten av eftermiddagen. Efter en dusch och bastu med mamma var vi bjudna på super god köttgryta och potatis av farmor. Sen vart de så mycket bättre och fruktsallad innan vi gick och la oss. Imorse gick jag och isa på en morgonpromenad i mörkret och sen var vi bjudna på luciafika hos farmor och farfar. Sen var de dags för resten av familjen att åka hemåt Ljusdal och jag till bruksvallarna. Det var lite jobbigt måste jag säga, men om 10 dagar är dom här igen. 
Idag har jag bara legat i soffan och vilat framför mysteriet på Greveholm och så åt jag ugnspannkaka till lunch.
Sen kom Anton hit och vi lagade natchos och sen kom även Leon. Har varit över och hälsat på de andra som bor här och alla verkade jätte trevliga!
Nu har vi ätit lite vaniljglass med chokladsås till kvällsfika framför solsidan men ska försöka sova nu snart. Imorn blir de tidig morgon då hela resturang gänget ska ha kickoff i Ramundberget hela dagen, är lite pirrig i magen måste jag säga men det ska nog gå bra! puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela