midsommarhelgen

Publicerad 2013-06-23 23:14:04 i Min vardag,

I onsdags kväll åt jag och anton kvällsfika på studsmattan framför en film och sen gick vi och la oss. I torsdags jobbade vi sista dagen för den veckan och på kvällen myste jag bara hemma med lite godis och chips innan jag somnade väldigt tidigt men vaknade vid tolv att Anton kom och kröp ner bredvid mig. På fredag morgon var det ingen vanligt dag utan världens bästa mammas födelsedag, så de firade vi med go frukost på altanen och gav henne presenterna. Vid halv tio kom ola och Erika och hämtade upp mig och Anton så fortsatte vi mot delsbo och norrboån där vi la i båten och vattenskotern och fortsatte ut mot netterön i det fina vädret. Myste på hela dagen och åt midsommarlunch och kollade på när Anton åkte vattenskidor. På eftermiddagen började de blåsa så vi packade ihop allt och åkte in till land igen där Erika hade hyrt ett litet rum åt mig och Anton eftersom inte alla skulle få plats i båten, super mysigt ställe var det. På kvällen åt vi grillat nere vid bryggan och sen gick vi in till cafet där det var lite underhållning och sen köpte vi med oss godis, chips och dricka som vi åt uppe på rummet framför en film innan vi somnade i den ljusa natten. På morgonen därpå gick vi upp och åt frukost och sen tog vi vattenskotern ut och fiskade och fick 3 gäddor, som jag tyckte var riktigt stor med enligt anton var jätte små. Sen köpte vi glass innan mamma och pappa hämtade upp oss så fortsatte vi mot stugan där vi blev bjuden på abborre till middag och resten av kvällen var vi ute och plockade blommor i det varma sommarvädret och sen spelade vi kort med dom andra innan vi gick till Lillstugan och kollade på film och sov. Imorse vaknade vi till solsken och sen åt vi jordgubbar med mjölk till frukost. Innan vi åkte hem åt vi abborre till lunch. Jag har iallafall haft en riktigt bra midsommarhelg med dom jag älskar mest av allt, kunde inte blivit bättre. När jag kom hem städade jag rummet lite fort och gjorde mig en skål med frukt och åt upp resten av min ben & jerrys. Nu ligger jag i sängen och killar på vampire diaries men ska försöka sova snart eftersom jag ska upp innan 6 och jobba, men nu är det sista veckan och jag är så glad över det. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela